>

امروز: ۱۳۹۷/۸/۲۸

 

تابلو مغازه ,تابلوسازی1

 

 

جانمایی مکان نصب تابلو مغازه:

در تابلوسازی و جانمایی محل نصب تابلو مغازه و در نظر گرفتن فاکتورهای از قبیل ابعاد تابلو، در نظر گرفتن مخاطبان اصلی، محل مناسب برای نصب، نوع دید و.. از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد

طراحی تابلو مغازه برای سفارش‌ دهنده و سازنده، از نکات مهم در تابلوسازی است.

به همین دلیل ابتدا باید مکان نصب تابلو مغازه و نوع کاربرد آن مشخص شده و سپس جهت طراحی تابلو مغازه ، تصمیمات لازم اتخاذ شود تا تبلیغ یا اطلاع‌رسانی صحیحی از نصب تابلو مغازه به بیننده انتقال پیدا کند.

 

مطمئناً تابه‌ حال از کنار تابلوهایی رد شده‌اید که به نظرتان بی‌محتوا بیاید یا برعکس، به دلیل زیبایی و پر محتوا بودن ذهن شما را به

خود مشغول کرده باشد و شما را به داخل فروشگاه یا مغازه کشانده باشد.

 

هنگامیکه که تابلو مغازه ی شما حاوی اطلاعات زیادی باشد شما مجبور خواهید بود آن را در مکانی نصب کنید که بینندگان زمان بیشتری داشته باشند تا آن را بخوانند.

 با ساخت تابلوی بزرگتر ممکن است متحمل هزینه بیشتری شوید اما بهتر است که هزینه خود را با ساخت تابلوی کوچک تلف نکنید. سعی کنید بزرگترین تابلو را انتخاب نماید و بهترین طراحی را برای آن سایز در نظر بگیرید.

 

تابلو مغازه ,تابلوسازی2

 

انتخاب عکس های نامناسب:

یکی دیگر از اشتباهاتی که شرکت ها در طراحی تابلوی خود انجام می دهند، استفاده از عکس های زیاد در تابلو می باشد. در اینصورت مخاطبان شما زمان زیادی لازم دارند تا تمام عکس ها را نگاه کنند.

سعی کنید همیشه از یک عکس جذاب در طراحی تابلو خود استفاده کنید چون در این صورت تابلو بیشتر جلب توجه می کند. یک عکس جذاب می تواند بیانگر هزاران حرف باشد اما توجه داشته باشید که درج دو تا عکس این تاثیر را دو برابر نمی کند. انتخاب عکس مناسب بسیار مهم است؛ بنابراین سعی کنید در طراحی تابلو تبلیغاتی تنها از یک عکس جذاب استفاده کنید.

 

عدم استفاده از عنوان مناسب برای تابلو مغازه:

یکی دیگر از اشتباهات در طراحی تابلو مغازه استفاده نکردن از یک عنوان مناسب می باشد. ممکن است مخاطبان شما تنها چند ثانیه برای دیدن تابلو چاپ شده شما وقت داشته باشند به همین دلیل باید به این فکر باشید که قوی ظاهر شوید. استفاده از یک عنوان ساده در طراحی شما این قدرت را به شما خواهد داد. چند نکته که باید برای انتخاب یک عنوان مناسب به آن ها دقت داشته باشید به شرح زیر است:

 

طراحی خوبِ تابلو مغازه در تابلوسازی می‌تواند یک عابر را به یک مشتری تبدیل کند و اثر مثبتی در او ایجاد کند. یک تابلو سازی با ساخت زیبای تابلو مغازه از نظر ظرافت، تمیزی، رنگ و درخشش و بسیاری از عوامل دیگرمی‌تواند مشتریان بعدی خود را به وجود بیاورد و نیازی به تبلیغ ندارد.

 

در کل این را به یاد داشته باشید، تابلو سازی های سطح شهر که تبلیغات دیداری را شامل می‌شوند از جمله تبلیغات بسیار مؤثر برای سفارش‌دهنده و سازنده تابلو مغازه خواهد بود.

 

تابلوسازی برای کاربردهای مختلفی از طرف مشتری تقاضا می‌شود. تابلو سازی می‌تواند جهت خیابان‌ها و معابر، داخل مغازه یا خارج مغازه و سر در آن و غیره  سفارش داده شود.

 

تابلو مغازه ,تابلوسازی3

 

تابلوسازی امروزی:

 

امروزه برخی شاخه‌های تابلو سازی به دلیل استفاده از دستگاه‌های وارداتی، قدرت طراحی و تولید حروف فارسی را به تنهایی ندارند و استادکاران و مهندسان ماهر با دستان توانای خود،ساخت‌وساز حروف تابلو را انجام می‌دهند. به عبارتی برای ساخت یک تابلو مغازه مهارت‌های سنتی باید با مهارت‌های امروزی و نرم‌افزارهای کامپیوتری تلفیق شوند.

 

طراحی در تابلوسازی:

 

کارهای مربوط به طراحی و ساخت تابلو مغازه در کارگاه تابلوسازی انجام می‌شود. در کارگاه دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر با نرم‌افزارهای مخصوص، پرینترهای با کیفیت، تجهیزاتی که برای انواع برش در نظر گرفته می‌شود. انواع لباس‌های محافظ جهت جلوگیری از تنفس و پاشیده شدن رنگ‌ها و جوهرها و بسیاری لوازم دیگر وجود دارند.

طراحی تابلو مغازه یکی از سخت ترین طراحی های گرافیکی در تابلوسازی محسوب می شود. زیرا شما مجبور هستید درخلاصه ترین فرم و گاهی کوچکترین فضا، به خلق اثر هنری برای یک مقصد تبلیغاتی، بپردازید. در زیر به نکاتی کوتاه و کوچکی در تابلوسازی تابلو تبلیغاتی اشاره کرده ایم، شاید شما را در خلق یک تابلو مغازه یاری نماید:

 

 

 

در تابلوهای تبلیغاتی و بعضا تابلوهای دیجیتالی، از رنگ های تند و پررنگ استفاده می گردد و عنصر سادگی و روانی در انتقال پیام ، یکی از نکات منحصر بفرد ، در طراحی تابلوها می باشد.

 تابلوسازی  باید توسط پیامی کوتاه و تاثیر گذار و حداکثر با دو یا سه المان اصلی، پیام خود را منتقل نمایند.

پیام نوشتاری تابلوشما نبایداز 15 یا 20 کلمه فراتر رود و اگر چنین باشد دیگر یک تابلو تبلیغاتی نیست.

این موضوع برای هردو تابلوی تبلیغاتی و دیجیتالی صدق می کند.

در طراحی بعضی تابلو سازی ها مانند تابلو چلنیوم ابتدا حروف تابلو به وسیله نرم‌افزار طراحی می‌شود و پس از طراحی، برش‌های لیزری انجام‌شده و سپس با استفاده از چسب و زیرسازی به همدیگر چسبانده می‌شوند.

 

برخی تابلوها به صورت چاپی ساخته و پرداخته می‌شوند. این تابلوها به‌وسیله پرینترهای دیجیتالی قدرتمند به‌وسیله جوهرهایی که بر پایه حلال ساخته‌شده‌اند، طراحی می‌شوند.

 

برخی دیگر جهت ایجاد حالت دوبعدی و سه‌بعدی، نیاز به خم‌های مخصوصی دارند که باید به‌وسیله دستِ متخصصین، این کار انجام شود.

 

در نهایت پس از آماده شدن تابلوسازی سفارش داده شده، آن را در جای در نظر گرفته شده نصب می‌کنند.

 

عناصر موجود در تابلو شامل احتمالا لوگو یا آرم و نام شرکت یا کمپانی مربوطه می باشد.

 شعار تبلیغاتی یکی از برگ های برنده در طراحی تابلوهاست و گاهی سرنوشت تبلیغات تابلو را رقم می زند و سایر المانهای فرم و تصویر به کار رفته در تابلوها باید چشم فریب باشد.

تابلو مغازه نقش بسزایی را در تبلیغات و دیده شدن شما دارد، شما می‌توانید تابلوهای خود را با اطمینان کامل به گروه تابلوسازی اندیشه آفتاب بسپارید، تابلو سازی اندیشه آفتاب با تیمی مجرب، طراح و مجری مدرنترین تابلوهای تبلیغات محیطی طبق جدیدترین متد روز دنیا می باشد که تاکنون توانسته مشتریان بیشماری را به خود جلب کند.

 

اعتماد و اطمینان شما افتخار ماست. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم .

 

تابلو مغازه ,تابلوسازی4